You're My Lyrics
~~Music is Here!!~~


MY STATUS
Tak sabar nak cuti sekolah !
Sweet Owner

Navigation : Touch Hover Image



Lyrics About Me Linkies Facebook and Twitter

Welcome to my blog! Shut your mouth off and enjoy my blog
٠•●♥ I Love You ♥●•٠


Rotten Lyrics!


Lyrical Time



Stepfoots!

Leave Your Stepfoots in the Chatbox!



♥ Followers ♥



Credits!

Basecode By: Siti Syuhadah
Edit By: AzuNyan
Re-Edited By: Me
Thanks To : C U T E


Tentang Persahabatan

Assalamualaikum dan selamat pagi :)

Tadi Ida baca cerpen online kan Penulisan2u . Adake yang tak tahu web apa tu? Web tu ada cerpen dan novel, semuanya best ! Kadang-kadang je Ida baca kalau boring, memandangkan hari ni hari sabtu, saja lah release tension dengan membaca ni :)

Ada satu cerpen tu pasal persahabatan. Kasih sayang seorang kawan. Sedih lah jugak cerita tu. Tapi, Ida tertarik dengan ayat last cerpen tu. Hah, yang kat bawah ni...


Kita sebagai insan yang penuh dengan kekhilafan, janganlah sesuka hati mentaksir seseorang selagi kita tidak mengenalinya secara dekat. Don’t judge a book by its cover. Mungkin kadang-kala kita melihat seseorang itu kelihatannya baik. Pakaiannya ditutup elok dan bahasanya sedap didengar tetapi ianya hanya cantik di luar namun buruk di dalam. Laksana bunga dedap kata orang tua-tua. Namun, kita sering tidak perasan kadang-kala seorang yang nampak nakal tetapi sentiasa menjaga hubungannya dengan Allah..menjaga hubungannya dengan manusia.
Kadang-kala kita melihat keburukan daripada kebaikan. Umpama jika diberi satu kertas putih yang besar dan diletakkan satu titik kecil di tengah-tengahnya, kita akan lebih tertarik kepada satu titik yang kecil itu daripada kertas putih yang besar itu. Betul tak? Sebenarnya, apa yang kita perlu lakukan ialah appreciate everything. Terima seadanya. Sayangi orang disekeliling. Lagi-lagi jika orang itu adalah kawan kita.
Jika dia salah, kita betulkan. Jika dia betul, kita ikut. Bukannya, jika dia salah, kita pulaukan dia. Kita sisihkan dia. Kita biarkan dia keseorangan. Tanpa orang yang membimbingnya ke arah kebenaran. Kita berubah bersama-sama. There is always rooms before you reach perfection.
Kawan. Siapa itu kawan sebenarnya? Dia adalah orang yang selalu di samping kita. Susah senang diharungi bersama. Gelak bersama..Sedih bersama. Kawan itu tidak semestinya sebaik malaikat dan sesempurna Rasulullah. Kawan itu ialah apabila kita bersama- sama dengannya..kita selesa. Kita boleh jadi diri kita sendiri dan dia boleh terima kita seadanya. Itulah sebenarnya teman sejati.
Star has five ends, square has four ends, triangle has three ends, line has two ends and life has an end..But friend has NO END..FRIEND.TILL.THE.END.

Ida memang setuju 100% dengan ayat kat atas tu! Kadang-kadang kita ni memilih kawan, betul tak? So, kita sepatutnya sedar yang mana kawan dan yang mana lawan. Renung-renungkan lah :)

#NotaKaki : Saya sayang kawan baik saya :')